Vertaistuki

Yhdistyksellä on koulutettuja vertaistukijoita, jotka tarjoavat sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista vertaistukea. Vuonna 2019 Uudenmaan AVH-yhdistyksen jäsenistä 30 henkilöä toimi koulutettuna vertaistukijana.

Uudenmaan AVH-yhdistyksen vertaistukijoille välitettiin 2019 aikana yhteensä 20 vertaistuettavaa. Vertaistukijoista 20 osallistui myös ryhmämuotoisiin vertaistukitilaisuuksiin Laakson, Katriinan, Jorvin/Espoon, Meilahden, Porvoon sekä Lohjan sairaalassa. Vertaistukitilaisuuksia järjestettiin vuonna 2019 em. sairaaloissa yht. 44. Osallistujia (omaiset, läheiset ja sairastuneet) oli näissä tilaisuuksissa yhteensä 240.

Henkilökohtainen vertaistuki toteutuu muutaman kerran tukijan ja tuettavan välillä joko puhelimitse, sähköpostitse tai kasvotusten. Henkilökohtaisia vertaistukijoita välittää Aivoliiton järjestösuunnittelija Veijo Kivistö, veijo.kivisto@aivoliitto.fi  tai p. 040 5430 009

Ryhmämuotoista vertaistukea tarjotaan sairaalavierailuilla osastoilla oleville kuntoutujille ja heidän omaisilleen. Sairaalavierailuja tehdään tällä hetkellä Helsingissä Laakson, Töölön ja Meilahden sairaalassa (OLKA-tukipiste), Vantaalla Katriinan sairaalassa, Espoossa Jorvin sairaalassa, Porvoossa Porvoon sairaalassa ja Lohjalla Lohjan sairaalassa.

Voit lukea lisää vertaistuesta Aivoliiton sivuilta:

Minun tarinani

Käy lukemassa muiden tarinoita AVH:sta. Vertaistarinat voimaannuttavat ja antavat uskoa omaan kuntoutumiseen.

Tulisiko sinusta uusi vertaistukija tai kokemusasiantuntija?

Koulutamme vertaistukijoita ja kokemusasiantuntijoita eri paikkakunnille ja kieliryhmiin.

Ota yhteyttä Aivoliiton järjestösuunnittelija Veijo Kivistöön, veijo.kivisto@aivoliitto.fi p. 040 5430 009

Tällä hetkellä erityisesti omaisvertaistukijoille sekä ruotsinkielisille tukijoille on suuri tarve!

Kokemustoimijoiden peruskoulutus

Onko sinulla tai läheiselläsi kokemusta aivoverenkiertohäiriöstä tai kehityksellisestä kielihäiriöstä? Haluatko jakaa kokemuksiasi? Laita rohkeasti hakemus! Kokemustoimijoiden peruskoulutus järjestetään Kuopiossa syksyllä 2020.

Lue lisää täältä: